Social media advies
Het proces van social media inzetten kan ik begeleiden van identiteit en positionering via strategie tot implementatie en uitvoering. Het gaat daarbij niet alleen om het opleveren van een plan; een organisatie kan pas tevreden zijn met mij als ze zelf succesvol aan de slag gaat met social media. Dit gebeurt altijd gezamenlijk met de mensen van de organisatie. Verbinding maken met het hart en de mensen van de organisatie zorgt in het proces voor grote betrokkenheid bij klanten.
Op de hoogte zijn van digitale ontwikkelingen
Om op de hoogte te blijven als organisatie, geef ik context aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digital en social en weet de toepasbaarheid hiervan praktisch door te vertalen voor jouw organisatie. Hands-on ervaring hiermee heb ik opgedaan binnen verschillende branches. Ook maak ik tijdens het werk dankbaar gebruik van de kennis en waarde van mijn eigen netwerk.
De aanpak; hoe ziet een adviestraject eruit?
Ik kom graag in gesprek om te bepalen wat de wensen zijn met betrekking tot het implementeren van social en wat de status is van de organisatie met het gebruik van social media om zo een op maat gemaakt voorstel te kunnen doen. Een kenmerk van dit voorstel is een hele praktische invulling; door samen aan de slag te gaan creëer je draagvlak binnen de organisatie. Afhankelijk van de fase waarin de organisatie zit met de inzet van social media, kunnen onderstaande stappen als geheel traject of naar behoefte afzonderlijk van elkaar worden uitgevoerd.
Kennismakingsgesprek
We leren elkaar kennen en bepalen samen de doelstelling. Ook maken we een inschatting van de organisatiebehoefte.
Inleidende brainstormsessie of workshop
Met de relevante afdelingen/managers/medewerkers onderzoeken we gedetailleerd de organisatiebehoefte om de doelstelling te behalen.
Identiteit / propositie / positionering workshops
Succesvolle organisaties hebben een duidelijke drijfveer. Wat is de drijfveer van jouw organisatie? Met welke producten en op welke manier wordt de markt benaderd? Is dat een logisch geheel? Met een sterke identiteit en positionering wordt verkopen makkelijker.
Strategie opstellen
Het plan hoe de doelstellingen gerealiseerd gaan worden. Dat houd ik graag simpel en klein bij de start. Het moet eigenlijk op de achterkant van een bierviltje passen.
Hands-on begeleiding en interne workshops
Samen met de vaak gepassioneerde professionals van de organisatie aan de slag. Ik houd van een praktische aanpak; hands-on en met de poten in de modder. De nadruk ligt op kennis aanreiken, helpen met het behalen van de doelstellingen en het creëren van draagvlak binnen de organisatie.
Periodiek advies en onderhoud (abonnement-structuur)
Eenmaal op weg, en zeker na het eerste succes, wil je meer bereiken als organisatie. Meestal kan een groot deel door de professionals van de organisatie worden gedaan. Voor een periodieke toetsing, feedback, tips en tops en het vormgeven van de volgende stap is een ‘buitenstaander’ vaak wel effectief. Ik ben betrokken bij de organisatie en de mensen, maar niet belast met interne zaken.
Neem gerust contact op met mij. Ik spreek graag af om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.