In Curated we trust!
Curated is elk kwartaal een verrassingspakket in de brievenbus van een curator op het gebied van food, lifestyle, duurzaamheid of design en innovatie. Er wordt dus speciaal voor je geshopt door Marjan Ippel, de curator van het thema food. Daar heb ik uiteraard voor gekozen en vandaag arriveerde het pakket.
Verrassing! Het zijn theedoeken van culistrator Janneke Hoeben en nog wel een limited edition. Deze zijn speciaal voor de Curated abonnees en dus 100% uniek. Slechts 25 stuks zijn er van dit handgemaakte Hollandse product en ik ben één van de gelukkigen.
In God we trust
Deze universeel voor Amerikanen geldende ‘wet’ is wat veel merken, leidinggevenden en goeroe’s nastreven. Helaas, daar moet je gewoon heel hard voor werken, een expert zijn in je vakgebied, veel willen en kunnen delen en transparant zijn in wat je doet en hoe. Ik kom hier op omdat ik mij heb afgevraagd waarom ik Curated heb besteld? Vooraf weet ik niet wat ik ga ontvangen en € 25 is in absolute euro’s best wat geld voor een cadeautje. Ik ben nieuwsgierig, ik wil een cadeautje ontvangen en ik heb een grote passie voor food. Allemaal verstandelijke factoren waar snel een tegenargument tegenover kan staan. De doorslaggevende reden is vertrouwen! Ik heb vertrouwen in de curator Marjan Ippel. Ik lees haar blogs waaruit duidelijk blijkt dat ze kennis heeft van food en trendwatching. Dat vertrouwen wordt versterkt doordat ik Marjan ook kan volgen op de sociale platformen Twitter, Instagram en Facebook. Daar deelt Marjan haar restaurant spottings, bijzondere gerechten, haar kennis en haar liefde voor thee. Mijn gevoel zegt nu dat hetgeen ze voor haar beroep doet, echt is, met passie en dat ze daar elke dag mee bezig is. Dat maakt haar mens en geen merk of logo en zoveel professioneler dan een biografie op een website.
Vertrouwen = de optelsom van kennen en weten
Ik weet nu dus dat Marjan een gepassioneerde food trendwatcher is. Ik ken Marjan (een beetje) omdat ze haar culinaire belevenissen deelt en ik heb haar éénmaal ontmoet. Daarmee ken ik Marjan nog niet in de traditionele zin van het woord maar meer dan voldoende om vertrouwen in haar Curated keuze te hebben.
Dit is dus de nieuwe, social business wereld die is ontstaan. Kansen te over, maar wel alleen als je mens bent, deelt en converseert. Ik had enkele jaren geleden nooit zomaar een verrassingspakket besteld voor € 25. Nu ga ik de afwas doen, afdrogen en genieten van mijn cadeautje!